Treceți la conținutul principal

La Târgul Gaudeamus - vineri, sâmbătă, duminică - și în Coyote Cafe - duminică


Robert Şerban, Mihail Gălăţanu, Ciprian Măceşaru


Vineri am vorbit la standul editurii All despre Critica raţiunii inutile şi insuficiente (Jemapel & Jemanfu), o carte de-un umor nebun.
Sâmbătă mi-am lansat noul volum de poezie, Străzi interioare (Editura Brumar). M-am bucurat să-i văd în public pe scriitorii Doina Jela, Alexandru Ecovoiu, Andrei Călăraş şi Alexandru Răduţ, pe pictorul Francisc Chiuariu şi pe câţiva dintre prietenii mei. Mihail Gălăţanu şi Robert Şerban au vorbit despre carte. Le mulţumesc celor care au fost prezenţi!
Duminică am realizat un interviu cu Matei Vişniec. A ieşit foarte bine. Abia aştept să-l văd tipărit în următorul număr al Accentului Cultural.
Iată care e recolta din aceste ultime trei zile ale Târgului:
* de la Editura Litera - Muriel Spark, Departe de Kensington; Saşa Sokolov, Şcoală pentru proşti; Viorel Zaicu, Întoarcerea;
* de la Editura Herg Benet - Gabriel Andronache, Ich bin ein Berliner; Dan Stanciu, Acte calde într-un decor negru pe scene separate printr-o linie grea;
* de la Editura Brumar - Bogdan O. Popescu, Aerobiciclete; Dan Mircea Cipariu, Florin Dumitrescu, Sorin Gherguţ, Dan Pleşa, Bogdan O. Popescu, Marfă reîncărcată; Medeea Iancu, divina tragedie;
* de la Casa de Editură Max Blecher - Matei Hutopila, Copci; Răzvan Țupa, poetic. cerul din delft și alte corpuri româneşti; Sorin Catarig, Frigul ca remediu pentru bărbaţii singuri;
* de la Editura Vinea - Claudiu Komartin, Păpuşarul;
* de la Editura Cununi de stele - Rabindranath Tagore, Soarele din prima zi; Rabindranath Tagore, Scrisori rupte;
* de la Editura Eminescu - Alexandru Răduţ, Oglinzile timpului;
* de la Editura Paralela 45 - Witold Gombrowicz, Posedaţii.

foto: Mihai Cucu

Duminică seara, de la ora 21 și 15 minute, în Coyote Cafe, Felix Nicolau a vorbit despre Străzi interioare, Alin Olteanu a recitat din carte, iar muzicienii Irinel Anghel & Sorin Romanescu au evocat cu o expresivitate de mare forţă atmosfera din „Manechine”, ciclul din carte pe care i l-am dedicat lui Irinel Anghel. Toate lucrurile astea s-au petrecut în decorul grozav, născut aproape din nimic, al Ralucăi Ghideanu. Le mulţumesc acestor oameni minunaţi!

Irinel Anghel şi Raluca Ghideanu
foto: Mihai Cucu

Postări populare de pe acest blog

„Resimt o plăcere nebună în a scormoni după scriitori excelenți, dar puțin cunoscuți”

http://www.bookaholic.ro/biblioteca-de-scriitor-ciprian-macesaru.html
Bibliotecă de scriitor
Un material de Ema COJOCARU pentru bookaholic.ro.


Interviu cu Simona Popescu

„PENTRU MINE UN POET ESTE CINEVA CARE PROPUNE O ATITUDINE, UN PROIECT INTELECTUAL, O FORMĂ DE SENSIBILITATE ŞI CHIAR DE VIAŢĂ.”
-Stimată doamnă Simona Popescu, scriaţi în Volubiliscă „poezia trebuie scoasă din borcanele de formol ale istoriei literare”. Încurajează editurile, segmentele culturale ale mass-media, ori sistemul de învăţămînt împăcarea poeziei cu viaţa, cu fiinţa umană concretă? -Eu cred acum că maiimportant chiar decît să scoatem poezia din borcanele cu formol ale literaturii e să ne scoatem formolul din cap! Sau plumbul din cap! Uneori, cînd vine vorba de poezie şi dau de cîte un ”împătimit” plumbuit (sau emanînd efluvii de formol mintal), mi se face rău. În loc ca plumbul să se facă aur (ca la alchimişti), unii fac din aur plumb. Adică dau peste poezie de-adevăratelea şi nu înţeleg ce citesc (nu vorbesc de poezie obscură aici!) pentru că nu-i iubesc pe poeţi. În general, poeţii sînt nişte fiinţe pe cît de vulnerabile pe atît de curajoase şi au sisteme de apărare alterna…

Brauner - Autoportret cu ochiul scos

Premoniţie sau coincidenţă?

Influenţat rând pe rând de Cézanne, de expresionism şi de constructiviştii Maxy şi Iancu, Victor Brauner avea să ajungă în final la stilul suprarealist care l-a consacrat. În ciuda faptului că artistul se foloseşte de elemente din mitologiile egipteană şi aztecă, din Cabala, din numerologie, din ocultism..., picturile sale sunt în primul rând rezultatul unor sondări în inconştient, unor eliberări creatoare necontrolate, sunt pure viziuni. De aici şi ambiguitatea lucrărilor. Există la Brauner un ezoterism ludic, liber, o lume în care personajele-totem par a se fi trezit metamorfozate, precum sărmanul Gregor Samsa, în creaturi bizare. "Fiecare tablou pe care-l fac este proiectat din cele mai adânci izvoare ale neliniştii mele...", scria Brauner într-unul dintre carnetele sale. O astfel de viziune de coşmar se pare că a avut artistul pictând “Autoportret cu ochiul scos” (1931). Peste câţiva ani, în 1938, el chiar îşi pierde un ochi. Încercând s…