Treceți la conținutul principal

Premiile "Mihai Eminescu"

Premiul National de Poezie "Mihai Eminescu" - Opera Omnia, editia XXI, a fost castigat de Ion Mircea;
Premiul National de Poezie "Mihai Eminescu" - Opera Prima, editia a XIV-a, le-a fost acordat lui Andrei Dosa, pentru volumul "Cand va veni ceea ce este desavarsit" (Editura Tracus Arte, 2011) si Cristei Bilciu, pentru volumul Poema desnuda (Editura Cartea Romaneasca, 2011).

N-am citit cartea ("Manuscrisul din insula Elefantina") din 2011 a lui Ion Mircea, asa ca nu pot spune nimic despre ea, dar Ion Mircea este un poet important si consider ca merita sa castige acest premiu.

Andrei Dosa si Crista Bilciu mi-au placut si mie mult. Despre cartea lui Andrei am si scris. Cred ca si Matei Hutopila era indreptatit sa castige. Sper sa primeasca si el un premiu. "Copci" e volumul unui poet cu o voce distincta, greu de uitat.

De asemenea, m-as bucura ca si Marius Stefan Aldea (el nu este un debutant) sa fie recompensat cu un premiu. "Simfonia franei" a insemnat pentru mine aproape o revelatie. Tanarul poet al anului 2011 este, dp meu dv, Marius Stefan Aldea.

Postări populare de pe acest blog

Interviu cu Simona Popescu

„PENTRU MINE UN POET ESTE CINEVA CARE PROPUNE O ATITUDINE, UN PROIECT INTELECTUAL, O FORMĂ DE SENSIBILITATE ŞI CHIAR DE VIAŢĂ.”
-Stimată doamnă Simona Popescu, scriaţi în Volubiliscă „poezia trebuie scoasă din borcanele de formol ale istoriei literare”. Încurajează editurile, segmentele culturale ale mass-media, ori sistemul de învăţămînt împăcarea poeziei cu viaţa, cu fiinţa umană concretă? -Eu cred acum că maiimportant chiar decît să scoatem poezia din borcanele cu formol ale literaturii e să ne scoatem formolul din cap! Sau plumbul din cap! Uneori, cînd vine vorba de poezie şi dau de cîte un ”împătimit” plumbuit (sau emanînd efluvii de formol mintal), mi se face rău. În loc ca plumbul să se facă aur (ca la alchimişti), unii fac din aur plumb. Adică dau peste poezie de-adevăratelea şi nu înţeleg ce citesc (nu vorbesc de poezie obscură aici!) pentru că nu-i iubesc pe poeţi. În general, poeţii sînt nişte fiinţe pe cît de vulnerabile pe atît de curajoase şi au sisteme de apărare alterna…

„Resimt o plăcere nebună în a scormoni după scriitori excelenți, dar puțin cunoscuți”

http://www.bookaholic.ro/biblioteca-de-scriitor-ciprian-macesaru.html
Bibliotecă de scriitor
Un material de Ema COJOCARU pentru bookaholic.ro.


Galati, 12, 13 mai 2012

Sâmbătă, 12 mai. Galaţi. Hotelul Vega, unde suntem cazaţi, este situat lângă Dunăre, între două clădiri emblematice ale oraşului: Palatul Navigaţiei (arh. Petre Antonescu) şi biserica fortificată „Precista”, datând din secolul al XVII-lea, din timpul domniei lui Vasile Lupu. De la statuia lui I. C. Brătianu (opera lui Oscar Spaethe) traversăm strada şi coborâm pe faleză. Terase. Muzici orientale. Băieți musculoși, femei frumoase. Artă: sculpturi metalice, unele mişto. „Fisiune” (1976), de Nicolae Şaptefraţi. „Septenarius”, de Ingo Glass (îmi place mult; are ceva dintr-o catedrală gotică, dar e în ea şi mult Alexander Calder). „Tentativă”, de Constantin Popovici (o pasăre care nu a reuşit să se ridice în aer). „Amfiteatru” (1976), de Mihai Istudor. „Ecran” (1976), de Dan Covătaru. „Confluenţe” (1976), de Manuela Siclodi, o sculptură care aminteşte de lucrările lui Dalí sau Max Ernst. „Evoluţie” (1976), de Crişan Bela. „Fructul soarelui” (1977), de George Apostu. Altele sunt…