Treceți la conținutul principal

Bookfest 2011


Prima zi de Bookfest. Lume puţină. Rău pentru expozanţi, bine pentru vizitatori.
M-am întors acasă cu o pradă consistentă: John Dos Passos, Trilogia SUA * Paralela 42; Julian Barnes, Puls; Alberto Manguel, Istoria lecturii (Editura Nemira); Nicolae Iorga, Scrisori de femei; Nae Ionescu, Drumurile destinului românesc; Antoine Vitkine, Mein Kampf. Istoria unei cărţi (Editura Vremea); Louis-Ferdinand Celine, Convorbiri cu Profesorul Y; William Burroughs, Tărâmurile Vestice şi Ghemul fundăturilor; Leonid Andreev, Nălucile; Radu Petrescu, Prezent şi în acelaşi timp străin. Jurnal 1977-1982 (Editura Paralela 45); Anne Tyler, Busola lui Noe; Jonny Halberg, Potopul (Editura Univers), Petros Malamidis, Cugetări în grădina sacră a mării (Editura Eikon); Ioana Pârvulescu, Lumea ca ziar. A patra putere: CARAGIALE - o carte eveniment, despre care se va scrie enorm, sunt convins (Editura Humanitas). Am auzit că vineri apare un nou volum din jurnalul lui Cărtărescu (Zen. Jurnal 2004-2010). E singura ţintă pe care o mai am la acest târg. Deh, "famelie mare, renumeraţie mică, după buget".

Postări populare de pe acest blog

Interviu cu Simona Popescu

„PENTRU MINE UN POET ESTE CINEVA CARE PROPUNE O ATITUDINE, UN PROIECT INTELECTUAL, O FORMĂ DE SENSIBILITATE ŞI CHIAR DE VIAŢĂ.”
-Stimată doamnă Simona Popescu, scriaţi în Volubiliscă „poezia trebuie scoasă din borcanele de formol ale istoriei literare”. Încurajează editurile, segmentele culturale ale mass-media, ori sistemul de învăţămînt împăcarea poeziei cu viaţa, cu fiinţa umană concretă? -Eu cred acum că maiimportant chiar decît să scoatem poezia din borcanele cu formol ale literaturii e să ne scoatem formolul din cap! Sau plumbul din cap! Uneori, cînd vine vorba de poezie şi dau de cîte un ”împătimit” plumbuit (sau emanînd efluvii de formol mintal), mi se face rău. În loc ca plumbul să se facă aur (ca la alchimişti), unii fac din aur plumb. Adică dau peste poezie de-adevăratelea şi nu înţeleg ce citesc (nu vorbesc de poezie obscură aici!) pentru că nu-i iubesc pe poeţi. În general, poeţii sînt nişte fiinţe pe cît de vulnerabile pe atît de curajoase şi au sisteme de apărare alterna…

Galati, 12, 13 mai 2012

Sâmbătă, 12 mai. Galaţi. Hotelul Vega, unde suntem cazaţi, este situat lângă Dunăre, între două clădiri emblematice ale oraşului: Palatul Navigaţiei (arh. Petre Antonescu) şi biserica fortificată „Precista”, datând din secolul al XVII-lea, din timpul domniei lui Vasile Lupu. De la statuia lui I. C. Brătianu (opera lui Oscar Spaethe) traversăm strada şi coborâm pe faleză. Terase. Muzici orientale. Băieți musculoși, femei frumoase. Artă: sculpturi metalice, unele mişto. „Fisiune” (1976), de Nicolae Şaptefraţi. „Septenarius”, de Ingo Glass (îmi place mult; are ceva dintr-o catedrală gotică, dar e în ea şi mult Alexander Calder). „Tentativă”, de Constantin Popovici (o pasăre care nu a reuşit să se ridice în aer). „Amfiteatru” (1976), de Mihai Istudor. „Ecran” (1976), de Dan Covătaru. „Confluenţe” (1976), de Manuela Siclodi, o sculptură care aminteşte de lucrările lui Dalí sau Max Ernst. „Evoluţie” (1976), de Crişan Bela. „Fructul soarelui” (1977), de George Apostu. Altele sunt…

„Resimt o plăcere nebună în a scormoni după scriitori excelenți, dar puțin cunoscuți”

http://www.bookaholic.ro/biblioteca-de-scriitor-ciprian-macesaru.html
Bibliotecă de scriitor
Un material de Ema COJOCARU pentru bookaholic.ro.