Treceți la conținutul principal

Mihaela Buruiană: Despre nerăbdarea de a fi răbdător

"Cei doi autori pun în discuție răbdarea fizică și metafizică, trecându-și ștafeta de la unul la altul, abordând pe rând mai multe tipuri de răbdare: față de soț/soție, față de copii, față de sine, în viața profesională (în cazul de față, scrisul), în viața intimă etc. Mie volumul mi-a amintit un pic de În căutarea fericirii, de Bertrand Russel, prin urmărirea temei de-a lungul mai multor segmente ce compun viața noastră de zi cu zi, dar și prin tonul sfătos uneori, amuzant alteori, al unei cărți ce-și propune un subiect atât de vast.
Volumul de față cuprinde numeroase referințe literare (de la Biblie, Filocalie și Pateric la diverși filosofi), fără ca acestea să fie greoaie sau să împovăreze în vreun fel lectura. Printre subiectele abordate se numără: ideea răbdării ca act de curaj, ca îndurare, ideea ascultării, ca ucenicie, ideea răbdării în literatură, poporul român:
Suntem un popor al paradoxurilor, e adevărat. Avem groaznice căderi, ar și surprinzătoare momente de strălucire și poate că tocmai acestea din urmă alimentează ideea că suntem mult mai mult decât am arătat până acum. Desigur, e tot o formă de răbdare și să speri…
tinerii și internetul, o zi din viața personala a fiecărui coautor, iubirea, plăcerea, familia, copiii, tăcerea și ascultarea, iar publicul vizat declarat este cel format din tineri. "
02.12.2014

Postări populare de pe acest blog

Interviu cu Simona Popescu

„PENTRU MINE UN POET ESTE CINEVA CARE PROPUNE O ATITUDINE, UN PROIECT INTELECTUAL, O FORMĂ DE SENSIBILITATE ŞI CHIAR DE VIAŢĂ.”
-Stimată doamnă Simona Popescu, scriaţi în Volubiliscă „poezia trebuie scoasă din borcanele de formol ale istoriei literare”. Încurajează editurile, segmentele culturale ale mass-media, ori sistemul de învăţămînt împăcarea poeziei cu viaţa, cu fiinţa umană concretă? -Eu cred acum că maiimportant chiar decît să scoatem poezia din borcanele cu formol ale literaturii e să ne scoatem formolul din cap! Sau plumbul din cap! Uneori, cînd vine vorba de poezie şi dau de cîte un ”împătimit” plumbuit (sau emanînd efluvii de formol mintal), mi se face rău. În loc ca plumbul să se facă aur (ca la alchimişti), unii fac din aur plumb. Adică dau peste poezie de-adevăratelea şi nu înţeleg ce citesc (nu vorbesc de poezie obscură aici!) pentru că nu-i iubesc pe poeţi. În general, poeţii sînt nişte fiinţe pe cît de vulnerabile pe atît de curajoase şi au sisteme de apărare alterna…

Galati, 12, 13 mai 2012

Sâmbătă, 12 mai. Galaţi. Hotelul Vega, unde suntem cazaţi, este situat lângă Dunăre, între două clădiri emblematice ale oraşului: Palatul Navigaţiei (arh. Petre Antonescu) şi biserica fortificată „Precista”, datând din secolul al XVII-lea, din timpul domniei lui Vasile Lupu. De la statuia lui I. C. Brătianu (opera lui Oscar Spaethe) traversăm strada şi coborâm pe faleză. Terase. Muzici orientale. Băieți musculoși, femei frumoase. Artă: sculpturi metalice, unele mişto. „Fisiune” (1976), de Nicolae Şaptefraţi. „Septenarius”, de Ingo Glass (îmi place mult; are ceva dintr-o catedrală gotică, dar e în ea şi mult Alexander Calder). „Tentativă”, de Constantin Popovici (o pasăre care nu a reuşit să se ridice în aer). „Amfiteatru” (1976), de Mihai Istudor. „Ecran” (1976), de Dan Covătaru. „Confluenţe” (1976), de Manuela Siclodi, o sculptură care aminteşte de lucrările lui Dalí sau Max Ernst. „Evoluţie” (1976), de Crişan Bela. „Fructul soarelui” (1977), de George Apostu. Altele sunt…

„Resimt o plăcere nebună în a scormoni după scriitori excelenți, dar puțin cunoscuți”

http://www.bookaholic.ro/biblioteca-de-scriitor-ciprian-macesaru.html
Bibliotecă de scriitor
Un material de Ema COJOCARU pentru bookaholic.ro.