Treceți la conținutul principal

Angelo MITCHIEVICI:



 05.12.2014
"Despre nerăbdarea de a fi răbdător (Humanitas, Bucureşti, 2014) este o carte în care dialogul face savoarea unei împărtăşiri în care atât diferenţele, cât şi apropierile între cei doi interlocutori au o savoare care vine din gustul pentru taclaua cu panaş intelectual, vie, cu sclipiri de cuţit pe alocuri, dar şi cu învăluitoare blândeţi."
"Nu cred că am mai citit undeva o mai sensibilă profesiune de credinţă şi declaraţie de dragoste, un mai frumos elogiu al existenţei conjugale, pornind de la multele şi măruntele ei hachiţe şi chichiţe, şi având în centrul ei răbdarea ca o formă de inteligenţă sensibilă, circumstanţială, şi totodată nedogmatică."

http://www.bookia.ro/blog/Despre-nerabdarea-de-a-fi-rabdator/

Postări populare de pe acest blog

Primele două capitole din "Trecutul..." au apărut în limba italiană, în revista Orizzonti culturali, în traducerea lui Mauro Barindi

http://www.orizzonticulturali.it/it_interventi_Mauro-Barindi-e-Ciprian-Macesaru.html Una post-società ai margini della modernità: Ciprian Măceșaru e la Romania dei nostri giorni (febbraio 2017, anno VII)

„Resimt o plăcere nebună în a scormoni după scriitori excelenți, dar puțin cunoscuți”

http://www.bookaholic.ro/biblioteca-de-scriitor-ciprian-macesaru.html Bibliotecă de scriitor Un material de Ema COJOCARU pentru bookaholic.ro.

Brauner - Autoportret cu ochiul scos

Premoniţie sau coincidenţă? Influenţat rând pe rând de Cézanne, de expresionism şi de constructiviştii Maxy şi Iancu, Victor Brauner avea să ajungă în final la stilul suprarealist care l-a consacrat. În ciuda faptului că artistul se foloseşte de elemente din mitologiile egipteană şi aztecă, din Cabala, din numerologie, din ocultism..., picturile sale sunt în primul rând rezultatul unor sondări în inconştient, unor eliberări creatoare necontrolate, sunt pure viziuni. De aici şi ambiguitatea lucrărilor. Există la Brauner un ezoterism ludic, liber, o lume în care personajele-totem par a se fi trezit metamorfozate, precum sărmanul Gregor Samsa, în creaturi bizare. "Fiecare tablou pe care-l fac este proiectat din cele mai adânci izvoare ale neliniştii mele...", scria Brauner într-unul dintre carnetele sale. O astfel de viziune de coşmar se pare că a avut artistul pictând “Autoportret cu ochiul scos” (1931). Peste câţiva ani, în 1938, el chiar îşi pierde un ochi. Înce...