Treceți la conținutul principal

Mihail Vakulovski a scris în Revista Steaua despre "Portbagaj" (Editura Trei, 2014), continuarea romanului "Superhero" (Editura Cartea Românească, 2012)





"„Portbagaj” de Ciprian Măceşaru este un roman atît de intens (şi destul de scurt pentru un roman), încît scriitorul l-ar fi putut numi şi „poem”, cum au făcut-o şi alţii, cel mai cunoscut exemplu din literatura universală fiind „Moscova-Petuşki” de Venedikt Erofeev, iar din literatura română – „Teofil şi cîinele de lemn” de Cosmin Perţa."
"Vă asigur că „Portbagaj” e o carte care merită citită, fiind foarte bine scrisă, interesantă, intensă, care n-o să vă plictisească absolut deloc. Cartea se citeşte cap-coadă, fără s-o laşi din mîini de-adevăratelea. O carte care ar merita să fie ecranizată şi tradusă, pe care v-o recomand cu drag şi încredere! Lectură plăcută şi utilă!"


Postări populare de pe acest blog

Primele două capitole din "Trecutul..." au apărut în limba italiană, în revista Orizzonti culturali, în traducerea lui Mauro Barindi

http://www.orizzonticulturali.it/it_interventi_Mauro-Barindi-e-Ciprian-Macesaru.html Una post-società ai margini della modernità: Ciprian Măceșaru e la Romania dei nostri giorni (febbraio 2017, anno VII)

„Resimt o plăcere nebună în a scormoni după scriitori excelenți, dar puțin cunoscuți”

http://www.bookaholic.ro/biblioteca-de-scriitor-ciprian-macesaru.html Bibliotecă de scriitor Un material de Ema COJOCARU pentru bookaholic.ro.

Brauner - Autoportret cu ochiul scos

Premoniţie sau coincidenţă? Influenţat rând pe rând de Cézanne, de expresionism şi de constructiviştii Maxy şi Iancu, Victor Brauner avea să ajungă în final la stilul suprarealist care l-a consacrat. În ciuda faptului că artistul se foloseşte de elemente din mitologiile egipteană şi aztecă, din Cabala, din numerologie, din ocultism..., picturile sale sunt în primul rând rezultatul unor sondări în inconştient, unor eliberări creatoare necontrolate, sunt pure viziuni. De aici şi ambiguitatea lucrărilor. Există la Brauner un ezoterism ludic, liber, o lume în care personajele-totem par a se fi trezit metamorfozate, precum sărmanul Gregor Samsa, în creaturi bizare. "Fiecare tablou pe care-l fac este proiectat din cele mai adânci izvoare ale neliniştii mele...", scria Brauner într-unul dintre carnetele sale. O astfel de viziune de coşmar se pare că a avut artistul pictând “Autoportret cu ochiul scos” (1931). Peste câţiva ani, în 1938, el chiar îşi pierde un ochi. Înce...