Treceți la conținutul principal

GLONȚUL DE LA CAIRO / LA BALA DE EL CAIRO


Apleacă-te,
culege din drum
cheile femeii omorâte ieri
pe o stradă din Cairo.
Du-te acasă la ea,
deschide frigiderul,
ia o sticlă de bere
și golește-o
dintr-o suflare.
În geam
o să bată încet,
monoton,
o țeavă fierbinte
de pușcă.
Vei sparge sticla
de marginea mesei.
Vei aștepta
cu ciobul în mână
apropierea tiptilă
a glonțului
care ucide femei
la Cairo.



Ciprian Măceșaru 
________________


Inclínate
recoge del camino
las llaves de la mujer a la que mataron ayer en El Cairo.
Ve a su casa,
abre la nevera,
coge una botella de cerveza
y vacíala
de un trago.
En la ventana
golpeará despacio,
monótono,
el cañón ardiente
de un fusil.
Romperás la botella
en el borde de la mesa.
Esperarás
con un cristal afilado en la mano
el acercamiento sigiloso
de la bala
que mata mujeres
en El Cairo.



Traducere în limba spaniolă de Mihai Iacob.
_____________________________________

 
Foto: Al Youm Al Saabi / Reuters
http://www.nydailynews.com/news/world/egyptian-woman-killed-police-protest-cairo-article-1.2091142 

Postări populare de pe acest blog

„Resimt o plăcere nebună în a scormoni după scriitori excelenți, dar puțin cunoscuți”

http://www.bookaholic.ro/biblioteca-de-scriitor-ciprian-macesaru.html
Bibliotecă de scriitor
Un material de Ema COJOCARU pentru bookaholic.ro.


Interviu cu Simona Popescu

„PENTRU MINE UN POET ESTE CINEVA CARE PROPUNE O ATITUDINE, UN PROIECT INTELECTUAL, O FORMĂ DE SENSIBILITATE ŞI CHIAR DE VIAŢĂ.”
-Stimată doamnă Simona Popescu, scriaţi în Volubiliscă „poezia trebuie scoasă din borcanele de formol ale istoriei literare”. Încurajează editurile, segmentele culturale ale mass-media, ori sistemul de învăţămînt împăcarea poeziei cu viaţa, cu fiinţa umană concretă? -Eu cred acum că maiimportant chiar decît să scoatem poezia din borcanele cu formol ale literaturii e să ne scoatem formolul din cap! Sau plumbul din cap! Uneori, cînd vine vorba de poezie şi dau de cîte un ”împătimit” plumbuit (sau emanînd efluvii de formol mintal), mi se face rău. În loc ca plumbul să se facă aur (ca la alchimişti), unii fac din aur plumb. Adică dau peste poezie de-adevăratelea şi nu înţeleg ce citesc (nu vorbesc de poezie obscură aici!) pentru că nu-i iubesc pe poeţi. În general, poeţii sînt nişte fiinţe pe cît de vulnerabile pe atît de curajoase şi au sisteme de apărare alterna…

Interviu cu RĂZVAN PETRESCU

Răzvan Petrescu (n. 1956) este prozator, eseist, dramaturg. A absolvit Facultatea de Medicină din Bucureşti în 1982. După ce profesează opt ani, renunță la medicină pentru a se dedica scrisului. A fost redactor la revistele Cuvîntul şi Amfiteatru, apoi la editurile Litera și Allfa. Din 2004 este redactor la Curtea Veche Publishing. A publicat volumele: Grădina de vară (proză scurtă), Editura Cartea Românească, 1989, premiul Fundaţiei „Liviu Rebreanu“; Eclipsa (proză scurtă), premiul oraşului Târgovişte pentru cea mai bună carte de proză a anului; Într-o după-amiază de vineri (proză scurtă), Editura Cartea Românească, 1997, premiul Cartea Anului la Salonul Naţional de Carte de la Cluj, premiul ASPRO pentru cea mai bună carte a anului şi premiul pentru proză al Asociaţiei Scriitorilor din Bucureşti; Farsa, Editura Unitext, 1994, premiul UNITER pentru cea mai bună piesă de teatru a anului; Primăvara la bufet, Editura Expansion, 1995, Marele Premiu la Concursul Naţional de Dramaturgie „…