Treceți la conținutul principal

din ciclul "Manechine" (Străzi interioare)


















am uneori vise fasciste
văd o grămadă imensă de manechine arzând
se întâmplă când sfoara îmi ajunge la os

iubita mea se-ngroapă în braţele mele
în sertarele trupului meu alb
vrea să dispară în mine

în oraşul de sticlă doar flutură steaguri
simboluri ale toleranţei de rumeguş
orice alt steag e incorect e interzis

am uneori vise fasciste
văd o grămadă imensă de cuie pierdute-n cenuşă
se întâmplă doar când pumnul de lemn mi se afundă în gură

***
milioane de ace lichide se-nfig în tabla asta de zinc
casa tremură carnea ei de cărămidă oftează
pale umede de vânt rup botul ferestrelor
peste trupul meu alb trupul negru-al iubitei

manechinele veghează-ntre blocuri
dincolo de calea ferată
soarele şi arşiţa febra şi ciuma
vor veni să dărâme casa mea strâmbă

ne vom piti în pivniţa noastră secretă
vom ridica în întuneric visul până la cerul din ţeastă
ne vom iubi pipăindu-ne solzii de aur
vom muri şi vom învia sub oraşul de sticlă


Postări populare de pe acest blog

„Resimt o plăcere nebună în a scormoni după scriitori excelenți, dar puțin cunoscuți”

http://www.bookaholic.ro/biblioteca-de-scriitor-ciprian-macesaru.html
Bibliotecă de scriitor
Un material de Ema COJOCARU pentru bookaholic.ro.


Interviu cu Simona Popescu

„PENTRU MINE UN POET ESTE CINEVA CARE PROPUNE O ATITUDINE, UN PROIECT INTELECTUAL, O FORMĂ DE SENSIBILITATE ŞI CHIAR DE VIAŢĂ.”
-Stimată doamnă Simona Popescu, scriaţi în Volubiliscă „poezia trebuie scoasă din borcanele de formol ale istoriei literare”. Încurajează editurile, segmentele culturale ale mass-media, ori sistemul de învăţămînt împăcarea poeziei cu viaţa, cu fiinţa umană concretă? -Eu cred acum că maiimportant chiar decît să scoatem poezia din borcanele cu formol ale literaturii e să ne scoatem formolul din cap! Sau plumbul din cap! Uneori, cînd vine vorba de poezie şi dau de cîte un ”împătimit” plumbuit (sau emanînd efluvii de formol mintal), mi se face rău. În loc ca plumbul să se facă aur (ca la alchimişti), unii fac din aur plumb. Adică dau peste poezie de-adevăratelea şi nu înţeleg ce citesc (nu vorbesc de poezie obscură aici!) pentru că nu-i iubesc pe poeţi. În general, poeţii sînt nişte fiinţe pe cît de vulnerabile pe atît de curajoase şi au sisteme de apărare alterna…

Brauner - Autoportret cu ochiul scos

Premoniţie sau coincidenţă?

Influenţat rând pe rând de Cézanne, de expresionism şi de constructiviştii Maxy şi Iancu, Victor Brauner avea să ajungă în final la stilul suprarealist care l-a consacrat. În ciuda faptului că artistul se foloseşte de elemente din mitologiile egipteană şi aztecă, din Cabala, din numerologie, din ocultism..., picturile sale sunt în primul rând rezultatul unor sondări în inconştient, unor eliberări creatoare necontrolate, sunt pure viziuni. De aici şi ambiguitatea lucrărilor. Există la Brauner un ezoterism ludic, liber, o lume în care personajele-totem par a se fi trezit metamorfozate, precum sărmanul Gregor Samsa, în creaturi bizare. "Fiecare tablou pe care-l fac este proiectat din cele mai adânci izvoare ale neliniştii mele...", scria Brauner într-unul dintre carnetele sale. O astfel de viziune de coşmar se pare că a avut artistul pictând “Autoportret cu ochiul scos” (1931). Peste câţiva ani, în 1938, el chiar îşi pierde un ochi. Încercând s…